Joo, H.S. Kyllä me viimestään maanantaina aloitetaan! Mä olin kyllä jo tänään kovasti alkamassa laihduttamista, mutta kun penteleen pitsanjämät kaiveli jääkaapissa... Joten ei mennyt ihan niinku piti. Mutta kyllä se tästä. Ja H.S:llä on huomattavasti vähemmän pudotettavaa... Kun olet ansainnut sen ensimmäisen mäkkärin, niin se on siinä. Mä joudun tekemään hieman pidempään töitä...

Tänään olen ollut ahkera! Lähdin tenavien kanssa vaunuilla peräti parin kilometrin päähän! Ajatelkaa, otin riskin, että väsyn matkalla, ja pitää vielä kävellä poiskin. (No, ottakaa huomioon, että mun toinen nilkka on aika kyvytön, että sen takia en myöskään harrasta hirveästi urheilua...) Menimme siis käymään Allin remonttitalossa. No, ihan ajankuluksi vain. Mitäpä siellä voisi tenavien kanssa tehdä. Ja Allikin poikansa kanssa, joten kunhan katteltiin. Onneksi Alli ja poika lähtivät meille käymään, joten sain juttuseuraa kotimatkalle. Heh, eihän mun tarvi Allin poikaa sanoa vain pojaksi. Muutaman erittäin typerän vitsintapaisen johdosta olemme sanoneet Allin poikaa Seimeksi, joten siis Alli ja Seimi tulivat käymään. Mutta niitäkin laiskotutti sen verran, että vein heidät autolla kotiin myöhemmin...

Vanhempi tyttö hoksasi tänään, että nyt pystyy jo pyöräilemään, kun lumet on sulaneet tieltä. Joten lähdettiin vielä 19 jälkeen kokeilemaan pyörää. Ja tykkäshän tuo ajaa. Pitäisi vaan ostaa isompi pyörä sille...

Nuorempi tyttö sai eilen silmälasit. Yllättävän hyvin tuommonen reilu kaksivuotias uhmaikäinen on suostunut pitämään niitä. No, isosisko on näyttänyt jo pitkään mallia, niin silmälasit on tuttu juttu sille. Mä en taida enää ikinä pystyä pitämään piilareita. Siis arkikäytössä. Kun molemmilla lapsilla on silmälasit, niin miten äiti voisi pitää piilolaseja... Ei mun mielestä mitenkään. Kyllähän lapsi ihmettelisi, että miksi äiti ei pidä laseja, onko silmälaseissa jotain kummallista. Joten mä en laita piilareita, koska lapsilla on silmälasit. Vuoden aikana olen pitänyt piilareita ehkä 3 kertaa. Miehen työpaikan venetsialaisissa, pikkujouluissa ja mun ja miehen kesäreissulla. Kotona en ole pitänyt sen jälkeen, kun vanhempi tyttö sai lasit.

Mutta ei kait tässä ihmeempiä. Kumma kun jaksoin vielä tänään kirjottaa... Päivällä en kerinnyt, ja arvelin, että nyt illalla en ehdi. Mutta pitipä sitte kuitenki vähän näpytellä.

Kivaa viikonloppua

toivoo Nipsu